štvrtok 19. júna 2014

Live Report

Rabid Dogs (ITA) + Surgery + Ground Control

18.6.2014, Road Pub, Poprad

Akcia Suffering Night má v Poprade až kultový status a na jeho ôsme pokračovanie museli Popradčania pekne dlho čakať. Tentokrát sa akcia odohrávala vo vonkajších priestoroch Road Pubu, teda najlepším útočiskom pre letné akcie :). Čo ale bolo trochu prekvapujúce, bol termín akcie v strede týždňa a s ním spojené mierne obavy o návšteve. Po príchode ma taktiež prekvapil nový „dizajn“ pódia, ktorý konečne vyzerá k svetu :D. Takže to vyzeralo na celkom zaujímavý večer.

Prvá kapela, Martinská grindcoreová formácia Ground Control avšak potvrdila to typické popradské meškanie v programe a tak začali až zhruba polhodinu po oficiálnom začiatku. Túto trojicu by som zhodnotil ako partia troch totálne odlišných indivíduí, ktorí sa rozhodli robiť riadny hluk. Bubeník bol paradoxne lídrom kapely a medzi každou piesňou sa veľmi rád rozkecával a dával inak celkom vtipné poznámky na margo vlastnej tvorby či ešte stále relatívne malej návštevy roztrieštenej po priestore Roadu. Spevák si týmto iba pozkrochkával svoje party (efekt na mikrofóne bol inak kurva evidentný) a zdalo sa že ledva vnímal existenciu vecí okolo seba a gitarista si s úsmevom pohravkával svoje party. Hudobne bol to ten typický bordelový grindcore, ktorých počas histórie Sufferingu bolo viac než dosť.

Za nimi ale už čakala kapela, na ktorú veľké množstvo ľudí bolo zvedavých – domáci death metaloví veteráni Surgery. Jednalo sa o návrat na scénu po dlhých rokoch s novou zostavou a hlavne s novým materiálom. Bol to ale naďalej death metal so severským nádychom a brutálnymi vokálmi. Kapela sa ale okrem dvoch výnimiek rozhodla celé svoje vystúpenie venovať novým songom a dokonca aj tie staré veci malý dosť zmenený nádych. Zohratosť v kapele bola evidentná od prvej noty po tú poslednú a bolo vidno že si to páni užívali. Ľudia v publiku boli tiež živší ako pri prvej kapele, takže návrat pre týchto starých psov by sa mohol označiť ako dosť úspešný, keďže diváci si po ich skončení vypýtali ešte niekoľko piesní a reakcie boli určite pozitívne.

Na rade však bola ale hlavná hviezda večera, Talianski grindisti Rabid Dogs, ktorý prišli do Popradu v rámci svojho turné. Táto trojica je očividne inšpirovaná rôznymi filmami, čo ale okrem občasnými intrami, kde boli rôzne dialógy z talianskych filmov, nebolo na vystúpení nijak vidieť. Avšak toto nebolo dôležité keďže ich druh grindu bol očividne efektívny pre divákov a takmer počas celého vystúpenia bola početná mela pred pódiom. Kapela suverénne hrali svoje pecky a „spevácka dvojica“ gitaristu a basáka (ktorý mal inak štýlový mikrofón :) ) vykričiavali zo seba dušu a boli očividne rozradostení z publika. Publikum bolo poriadne živé od začiatku do konca a už ani neviem koľko prídavkov kapela dala. Rabid Dogs po koncerte určite neľutovali cestu do Popradu a s radosťou týmto ukončili večerný program.

Celkovo, akcia bola vzhľadom na veľkosť a dobu konania nadmieru vydarená. Veľmi slušná návšteva, skvelá atmosféra, skvelá organizácia na čele s vynoveným pódiom a hlavne pocit zabudnutia, že je ešte len stred týždňa, to boli hlavné dôvody, prečo Suffering Night vol.8 bol jeden z akcií na ktorý sa proste oplatilo prísť. Čo sa týka toho zabudnutia, že je ešte len stred týždňa, tak to bolo myslené doslovne, keďže veľa ľudí zostalo v Roade až do skorého rána. Takže tešíme sa na ďalšiu edíciu Sufferingu :).