streda 6. augusta 2014

Live Report
The Tidal Sleep (GER) + Akela (GER) + Ničiteľ + Zlobä
4.8.2014, Road Pub, Poprad

Iba týždeň po úspešnej akcii Torture Nightfest sa odohrávala ďalšia akcia, tentokrát už siedme pokračovanie akcie Brainwash a opäť so zahraničnou účasťou. Pondelňajší termín možno nebol pochuti niektorým ľuďom ale nápad s relatívne dobrovoľným vstupným bol zaujímavý. Učinkujúci mohli byť taktiež lákadlom, keďže na rozdiel od ostatných edícii sa tento Brainwash rozhodol pre trochu iný žáner hudby. Tým myslím hlavne headlinerov The Tidal Sleep a Akela, ktorí so svojim Post-Hardcorom prišli do Popradu pred publikom zvyknuté na trochu iné žánre.
Akcia sa ale samozrejme začala s domácimi kapelami a tentokrát to bol sólo akustický projekt Zlobä. Tí, ktorí sú oboznámení s projektom Zrcadlo Srdca, tak vedzte, že je to vlastne to isté, len s inými piesňami. Akustický set s humornými textami a častým prerušovaním rôznymi príbehmi. Na začiatok tejto akcie to neurazí.
Nasledujúca kapela Ničiteľ bola prvou skutočnou kapelou tejto akcie, ale aj oni boli zvláštni vďaka absencii gitary a všetky riffy a melódie boli hrané basou. Kapela sa sama sa o sebe vyjadruje primitive bass’n’drum core, ale ja by som ich pomenoval ako sludge/crust/black/core hybrid. Ich pomalé tempo počas väčšiny piesní a zaujímavé melodické vsuvky ale vedeli dať ľudí do tranzu a pozorne vnímať ich hudbu. Kapela Ničiteľ so svojou originálnou tvorbou mňa osobne dosť zaujala, aj keď mi vadili trochu kratšie piesne: predsa takáto hudba je priam určená na trochu dlhšie kompozície. Každopádne sa teším na ich pripravovanú mini-album.

Po nich prišiel čas na dve hlavné kapely tohto večera. Ako prví hrali post-hardcoristi Akela. Ich hudba so silne atmosférickými riffmi, riadne tvrdým vokálom a stredným tempom je síce skôr na kochanie, ale to nebránilo ľuďom aby headbangovali, či skákali. Kapela jednoznačne dávala aj vedieť, že im vlastná hudba pridáva na energii, takže aj oni po stagei skákali a hýbali sa dokonca do takej miery, že ich basgitarista strávil väčšinu koncertu pred pódiom, aby sa navzájom príliš nezavadzali. Ako som hovoril, ich hudba bola tvrdá aj atmosférická, ktorá na zamračené počasie sadlo priam perfektne. Akela bola ďalšia ukážka kapely, kde je jasne vidieť rozdiel medzi kapelám na turné a kapelám, ktorí to robia raz za čas. Energia pri vystúpení bola priam výbušná a odhadujem, že väčšine prítomných toto vystúpenie presvedčilo o ich kvalite.

Na rade bola ale posledná kapela večera: screamo/post hardcoristi The Tidal Sleep. Práve vydali svoj nový album (takže očakávajte recenziu J) takže sem samozrejme prišli tento album predstaviť v čo najintenzívnejšom svetle. Ich hudba s jasným post-rockovým odkazom zase perfektne sadla k počasiu, keďže začalo aj jemne poprchávať. Ich hudba, ktorá bola o niečo melodickejšia ako ich predchádzajúca kapela mala aj tak trochu väčšiu odozvu. Energia bola taktiež jednoznačná zo strany kapely aj zo strany publika, ktorá sa nebála hýbať aj pri pomalších pasážach. The Tidal Sleep po tomto vystúpení mi osobne jasne ukázala, že aj pri žánri ako screamo sa nájdu veľmi kvalitné kapely, ktorí svoju hudbu robia s úprimnosťou a s radosťou. Takže ak nemáte radi tento žáner hudby, je veľká šanca že sa vám The Tidal Sleep bude páčiť.

Akcia Brainwash VII sa po jednom prídavku tak ukončila a pri bilancovaní, že napriek pondeľňajšieho termínu a akcii spred týždňa, môžem ho osobne považovať za vydarený hlavne vďaka kvalitným kapelám a veľmi zaujímavej zmene pri vyberaní vstupného, kde ľudia si mohli rozhodnúť o výške vstupného pri bráne. Takže dúfam že sa vidíme pri ďalšom pokračovaní akcie Brainwash v Poprade.