Metalový týždenník 2014
Týždeň 33: 11.8 – 17.8.
Death Penalty – Death Penalty
Žáner: Doom/Heavy Metal
Pôvod: Veľká Británia/Belgicko
Label: Rise Above
Kapela Death Penalty vznikla ako nový projekt Gaza
Jenningsa, gitaristu už rozpadnutých doom metalových legiend Cathedral
a ich debutový album aj keď má síce isté prvky jeho bývalej kapely, tu sa
môžeme rozprávať o totálne inej kapele a totálne inej hudby. Tá sa
totiž skladá z melodických klasických heavy metalových prvkoch, prevažne
rýchlejších rytmoch, ale hlavne ženskými vokálmi. Speváčka má ten klasický
hevíkový feeling s patričnou nežnosťou, ale aj riadnym driveom. Samotná
hudba je sama o sebe dosť melodická, ale žiadne spevavé riffy tu
nečakajte, keďže je celá pokrytá relatívne pochmúrnou doomovou atmosférou.
Riffy sú tak 60 na 40 hevíkové a doomové a všetko v klasickejšom
podaní. Celá táto harmónia funguje až prekvapujúco dobre a hluché miesta
sa budú hľadať márne. Proste nedajte sa zmýliť obalom tohto albumu, tento album
ponúka skvelú melodickú nádielku pre všetkých milovníkov klasického metalu.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 5/10
Komplexnosť: 6/10
Originalita: 6/10
Hodnotenie: 8/10
Botanist – VI: Flora
Žáner: Blackgaze
Pôvod: San Francisco, USA
Label: Flenser
Kapela Botanist zo San Francisca prináša dávku silnej
atmosférickej lahodnosti v podobe ich nového albumu Flora. Už len
z názvu kapely je zrejmé, že o ničom inom ako o prírode sa tu
nebude kecať, ale táto kapela to zobrala doslova. Názvy piesní sú vlastne
latinské názvy rôznych rastlín, kvetov a stromov a hudba tohto albumu
je akoby umeleckým precítením týchto rastlín. Všeobecne sa tu jedná
o veľmi atmosférickú nahrávku s black metalovými postupmi, ale
viacmenej nahrané shoegazeovým spôsobom. Gitary a bicie, aj keď ich prítomnosť
je jasná, robia skôr len šum v pozadí, zatiaľ čo vpredu sú keyboardové
zvuky a (predstavte si) cimbal. Vážne, na tomto albume je možnosť niekoľko
veľmi pekných a pomalých cimbalových melódii, ktoré väčšinou hrajú vtedy,
keď celá hudba stíchne. Vokály sú tu naozaj minimalistické, väčšinou sa tu
jedná o šepot, alebo o škrekot s veľkým echom v pozadí, ale
tie sa objavujú naozaj sporadicky. Avšak na to, aký je námet a spôsob
hrania albumu veľmi originálny, je táto nahrávka až neskutočne monotónna. Každá
jedna pieseň je akoby v jednej tónine, zobrazuje rovnakú atmosféru
a ani produkčne nebolo to práve najlepšie zvládnuté. Proste ako mi tento
album zo začiatku vyznel ako skutočne originálny a umelecky bohatý, mi
nakoniec prišiel ako nedomyslený a celkovo neurobený dobre. Pre tých,
ktorí ste zvedaví na toto, nech sa páči, ale nič extra od toho neočakávajte.
Melódia: 7,5/10
Tvrdosť: 6,5/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 8,5/10
Hodnotenie: 6,5/10
Okrem ich plného albumu, ktorý z istých dôvodov nebudem šíriť, sa nenašlo žiadne video na youtube z tohto albumu :(.
Okrem ich plného albumu, ktorý z istých dôvodov nebudem šíriť, sa nenašlo žiadne video na youtube z tohto albumu :(.
Upon a Burning Body – The World is My Enemy Now
Žáner: Deathcore
Pôvod: San Antonio, USA
Label: Sumerian
Toto je tretí album tejto Texaskej deathcorovej party, ktorá
prináša váš typický deathcorík, so siláckymi rečami, jasnými konštrukciami,
tvrdým zvukom a celkovo riadne siláckou atmosférou. Riffy sú celkom
chytľavé, growl riadne vydarený, spev sa objavuje naozaj zriedka, rovnako ako
melodické momentíky. Tu ide najmä o navodenie riadneho moshu počas
koncertov, ale je to počúvateľné aj doma. Len vám neodporúčam piť energy drinky
pri tom, lebo budete pri tom poskakovať jak zmyslov zbavení. V rámci žánru
musím povedať, že tento album je síce štandard, ale celkom vydarený. Nečakajte
tu nejaké šialene rýchle momenty, ani (prekvapujúco) výrazné breakdowny, proste
len zlatý stred, ktorý najviac funguje pri kapelách tohto typu. Žiadny výrazný
moment, alebo súčasť albumu, ktorá by dokázala z tohto albumu spraviť
niečo extra, tu ale nie je, takže tento album je určite dobrý pre vyznávačom
žánru, ale ostatným to asi veľa robiť nebude.
Melódia: 4/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 5,5/10
Originalita: 5/10
Hodnotenie: 7/10
Those Who Bring the Torture – Piling Up
Žáner: Death Metal
Pôvod: Kiruna, Švédsko
Label: Selfmadegod
Štvrtý album tejto švédskej party je pre milovníkov pravého
švédskeho death metalu. Riadne nadupané riffy, za ktoré by sa nehanbila ani
elita švédskeho deathu, bicie, ktoré síce nerobia nič extra, ale sú veľmi
účinné v tom, čo robia a hrobové vokály sú hlavnou devízou tohto
albumu. Samozrejme to by nebol švédsky death bez trochu tej severskej melodiky,
ktoré sa objavujú v „refrénoch“. Tempo albumu sa strieda medzi stredným, kde
viac vynikajú samotné riffy a rýchlejšími pasážami, s ktorými si viem
predstaviť dosť intenzívny pohyb v hľadisku. Avšak ani v tých
rýchlejších momentoch tá menšia melodika nechýba, ale zase si nie až tak veľa,
aby tá sila pravého švédskeho deathu nezanikla. Piesne idú typickými
konštrukciami, takže ťažko sa v ňom stratíte, len si užívate tú pravú
brutalitu. Hľadať niečo originálne na tomto albume sa asi nedá, kapela si
proste len ide tým zabehnutým spôsobom a darí sa mu to dobre. Takže
milovníci švédskeho deathu, máte tu o jednu kapelu viac, ktorá by vám
mohla polichotiť J.
Melódia: 6,5/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 6/10
Originalita: 6/10
Hodnotenie: 8/10
Accept – Blind Rage
Žáner: Heavy Metal
Pôvod: Noringen, Nemecko
Label: Nuclear Blast
Jedna z najväčších nemeckých heavy metalových legiend
Accept sa vracajú so svojim štrnástym albumom a tretím po ich veľkolepom
návrate. Osobne pochybujem, že v metalovom žánri bol comeback tak
kvalitatívne skvelý a bohatý ako v prípade Accept a samozrejme ich
mašinéria funguje naplno aj pri ich tretej nahrávke. Pochodové rytmy, riffy a
sóla ako od samotných metalových bohov, nezameniteľný hlas Marka Tornilla a všeobecná
skvelosť, to všetko presne zostalo na ich novej nahrávke. V tomto prípade
je ale už jasne znateľné vplyvy opakovania si vlastných nápadov, čo ale
neznamená, že kapela si nedala záležať aj na niečo originálnejšom. Kapela je
bezpochyby napriek svojmu veku vo veľmi silnej hudobnej forme, za ktorú by
niektoré mladšie kapely dali kus obličky. Blind Rage je určite jeden z najlepších
hevíkových albumov roka, takže neváhajte ani sekundu a vypočujte si to.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 5/10
Komplexnosť: 6,5/10
Originalita: 6,5/10
Hodnotenie: 9/10
Blood God – Blood is My Trademark
Žáner: Heavy Metal
Pôvod: Nemecko
Label: Massacre
Druhý album tejto relatívne neznámej nemeckej kapely (ani
neviem či je to vôbec kapela, lebo ako som hľadal, pri ich mene sa mi vždy
objavoval iba jeden človek) prináša klasický hevík pre riadnych tvrďákov. Husté
riffy, škrekľavo-melodické vokály a celkovo dosť rýchle songy dokážu
riadne namáhať krkmi pri headbangovaní. Všetky piesne idú až rock’n’rollovými postupmi a riffmi,
ale celková sila a výbušnosť stopercentne zaručujú čistú heavymetalovú
smršť. Objavujú sa tu občasné melodické vsuvky, ktoré pripominajú klasické
rockové balady, ale ani pri nich ten vyhranený zvuk nezmizne. Všímam si tu ale
veľkú mladícku nerozvážnosť a to hlavne čo sa týka textov a jednoznačných
„zapožičiavaním“ typických elementov ich oveľa známejších kolegov do takej
miery, že sa z toho stáva stokrát obohrané klišé. Celkovo ale tento album
vás chytí za už aj tak pekne pritesnené gule a milovníci hevíku si určite
nájdu to svoje. Avšak tí, čo bažia po origináli, budú hľadať určite niekde.
Melódia: 7,5/10
Tvrdosť: 5/10
Komplexnosť: 6,5/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 7,5/10
Albumy, ktoré som nemal možnosť si vypočuť:
Twilightfall - The
Energy Of Soul – Melodic Death/Thrash Metal, Ukrajina
Funerary - Starless
Aeon – Funeral Doom Metal, USA
Methedras - System
Subversion – Thrash Metal, Taliansko
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára