pondelok 11. augusta 2014

Metalový týždenník 2014
Týždeň 30 a 31: 21.7 – 31.7.

Within the Ruins – Phenomena



Žáner: Progressive Metalcore
Pôvod: Westfield, USA
Žáner: E1 Entertainment
Štvrtý album Within the Ruins prináša síce metalcore, ale ten druh, ktorý poteší aj fanúšikov komplexnejšej hudby. Hlavnou devízou tohto albumu sú sekané a niekedy melodické riffy v spojení s takmer až vesmírnou tónalitou. Už je od prvých sekúnd jasné, že kapela sa nesnaží dávať všetko na jednotlivé riffy, či melódie alebo spevy, ide im o celkový sound. Vokály perfektne sadajú k celkovému zvuku a nesnažia sa nejak vyčíňať z hudby, keďže to čo sa okolo nich odohráva je určite zaujímavejšie. Samotné gitary mnohokrát prechádzajú cez zaujímavé a prerušované efekty, ktoré našťastie nepôsobia rušivo aj keď celkovému efektu taktiež až tak nepomáhajú. Tento album je jeden z mála metalcorových albumov, ktoré som mal možnosť vypočuť, kde vôbec nepremýšľam o jednotlivých členoch ale o hudbe samotnej. Považovať to ako majstrovské dielo by ale bolo zbytočné preháňanie, keďže tento album sa nevyhýba rôznym klišé žánru. Within the Ruins ale podľa mňa urobili skvelý album, ktorý odporúčam nielem fandom metalcoru.
Melódia: 6/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 7,5/10
Originalita: 7/10
Hodnotenie: 8,5/10


The Tidal Sleep – Vorstellungskraft



Žáner: Screamo/Post Hardcore
Pôvod: Mannheim, Nemecko
Label: This Charming Man
O tejto kapele som sa dozvedel pri ich vystúpení počas akcie Brainwash v Poprade a vo mne zaujali dosť pozitívny dojem. Našťastie akurát vydali svoj druhý počin, takže mám šancu si vypočuť ich výkon v štúdiovej podobe. Zanechalo to vo mne presne taký dojem ako naživo. Atmosférické riffy, hardcorové vokály s citom, časté melodické vsuvky a post-rockový dojem znejú z tohto albumu a vynikajúco sa navzájom komplimentujú. Áno, má to znaky typického screama, ale pri tomto albume to vôbec neznie nejak rušivo, práve naopak. Tempo je zväčša stredné, ale to sa pri takomto žánri dá čakať, takže nejaké rýchle vypaľovačky nečakajte. Album ale tak trochu po dlhšom vypočutí začína znieť monotónne a mal som niekedy problém rozoznať jeden song od druhej. Tento album ale dokazuje, že aj pri žánri ako screamo sa dokážu ukázať niektoré veľmi kvalitné kapely a The Tidal Sleep medzi nimi určite patria.
Melódia: 7/10
Tvrdosť: 6,5/10
Komplexnosť: 6/10
Originalita: 7,5/10
Hodnotenie: 8/10


War of Ages – Supreme Chaos



Žáner: Melodic Metalcore
Pôvod: Erie, USA
Label: Facedown
Keď som si pustil už siedmy album týchto maníkov, som zostal nemilo prekvapený veľmi suchou produkciou. Gitary boli síce nahlas, len mali málo tej potrebnej tvrdosti, bicie boli ticho a celkový mix sa mi zdal proste divný. Trebalo si ale na to zvyknúť a z toho vznikol celkom solídny metalcore so značnými melodeathovými elementmi. Kapela vie dávať spevavé chórusy, celkom šikovné riffy a sem tam dajú nejakú poriadnú hobľovačku, len mal som pocit pri celom albume, že kapela mala proste na viac, než to čo spravili v tomto albume. Spev a scream je dobre zvládnutý, aj keď v dnešnej dobe úplne štandardný, breakdowny priemerné (aj keď raz či dvakrát sa popri tom udiala dosť zaujímavá gitarová melódia) a okrem tých niektorých šikovných riffov, je to tu všetko čo sme už počuli už predtým. Samozrejme, že v dnešnej dobe a hlavne pri žánri ako metalcore sa veľmi ťažko hľadajú nové nápady, ale pri War of Ages som mal pocit, akoby kapela nemala ani vlastnú tvár. Kapela si zobrala tú ľahšiu cestu ako spraviť slušný album a to sa im aj podarilo. Len podľa mňa na tento album zabudne drvivá väčšina poslucháčov do dvoch dní a pustia si niečo kvalitnejšie.
Melódia: 7/10
Tvrdosť: 7/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 2,5/10
Hodnotenie: 6/10



Ill Niño – Till Death, La Familia



Žáner: Metalcore/Nu Metal
Pôvod: Union City, USA
Label: Another Victory
Ill Niño je jedna z kapiel, ktorá pomohla Nu Metalu získať ako tak rešpektovanú pozíciu a nový album mal byť ďalší z kvalitnejších albumov žánru. Lenže hneď v prvých minútach som zostal zaskočený. Kapela bola síce známa z posledných albumov, že dávali mierne metalcorové prvky do svojej tvorby, ale tu sa rozhodla zmeniť svoj zvuk na ešte metalcorovejšiu nôtu a riffy získali na melodickosti, viac sa sústreďuje na spevavé refrény a breakdowny. Ill Niño bola známa dávaním latinsko-amerických nástrojov, španielských textov a exotickými motívmi do svojej hudby. Na tomto albume tieto elementy sú takmer na minime a prednosť dostal práve metalcore. Texty sú dosť zrozumiteľné, ale naozaj nič extra tu nečakajte. Nu metalové elementy tu stále sú, ale v spojení s metalcorovými pasážmi znejú skôr ako nutnosť. Ill Niño sa týmto albumom snažili asi sa podriadiť dnešným trendom, ale z kapely, ktorá dokázala ukázať unikátne elementy sa stala týmto len priemerná metalcorová kapela, ktorých je tu viac než dosť. Neviem čo na tento album fanúšikovia Ill Niño povedia, ale pochybujem že týmto albumom si nejaký veľký počet nových fanúšikov získajú.
Melódia: 7/10
Tvrdosť: 6/10
Komplexnosť: 3,5/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 6/10



Martyrdöd – Elddop



Žáner: Crust/Sludge Metal
Pôvod: Göteborg, Švédsko
Label: Southern Lord
Piaty album tejto švédskej úderky dodáva poriadnu a mäsitú porciu crustu. Crust je ale poriadne namastený niektorými menej čakanými pasážami buď z melodického, tempového alebo štruktúrneho rozhrania. D-beatové bicie, typické crustové riffy a riadne brutálne ale citovo preplnené vokály tvoria ale totálny základ albumu. Na tomto albume našťastie nenájdeme piesne, ktoré sa svojim obsahom až príliš opakujú, každá z nich má svoju charakteristiku, čo je napriek večne rovnakému tempu až nečakané zistenie. Riffy sú jednoznačne najsilnejšou stránkou, aj keď väčšina z nich sú tie typické crustové riffy. Dopĺňajú ich totiž sludgeovo a niekedy až thrashovo ladené riffy, ktoré mnohokrát sú doplnené zmenou tempu, alebo celkovo iným vyznením skladby. Vokály sa počas celého albumu nemenia, ale sedia pri každej príležitosti. Ťažko sa dá vážne vyčítať z tohto albumu, len osobne som hľadal niečo výnimočnejšie pri tomto albume vďaka tej rozličnosti, ale nanešťastie som nič také nenašiel. Je to proste album, ktorý ide na doraz, má svoje zaujímavé odbočky a je vhodný pre všetkých crustšmentkerov (nové slovo :D). Pre tých, čo ale crust práveže nemusia, tento album asi taktiež nesadne.
Melódia: 4,5/10
Tvrdosť: 7,5/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 6,5/10
Hodnotenie: 8/10



Omnihility – Deathscapes of the Subconscious


>
Žáner: Technical Brutal Death Metal
Pôvod: Eugene, USA
Label: Unique Leader
Druhý album tejto formácie by sa bez problémov dokázal porovnať s lídrami brutálneho a technického death metalu, ale zas tak veľa nového neprináša. Ale najprv všetko poporiadku. Rýchle dvojkopáky, blastbeaty aj občasné pomalšie pasáže; rýchle, technické, ale aj celkom chytľavé riffy a samozrejme typické growly sú alfou a omegou tohto albumu. Môže prekvapiť občasná technická basová sekvencia, ale to je prakticky všetko (ak nepočítame dve akustické interludy). Omnihility je jedna z kapiel, ktorá jasne berie veci so svojich inšpirácii a robia si vlastnú verziu týchto kapiel, bez toho aby sa snažili nejako experimentovať. Dobre, originálnosťou tento album práve neoplýva, ale je aspoň dobrý? Tak to bezpochyby áno! Kapela totiž veľmi dobre chápe, čo robí technickými kapelami dobrými a presne toho sa držia. Neboja sa nahodiť aj trochu dlhšie kompozície, pretože vedia že fanúšikom to nebude vadiť, hlavne ak budú robiť takéto dobré riffy a pasáže, aké robia. Znalci a milovníci žánru sa majú nad čím kochať.
Melódia: 5/10
Tvrdosť: 9/10
Komplexnosť: 8/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 8/10



Fallujah – The Flesh Prevails



Žáner: Progressive/Technical Death Metal/Deathcore
Pôvod: San Francisco, USA
Label: Unique Leader
Fallujah s ich prvým albumom vyvolali značné reakcie, ale nebolo to zatiaľ nič z čoho by každý padol na zadok. Teraz prišiel čas na ich druhý album a musím rovno povedať, teraz nie je ani len dôvod z toho nepadnúť na prdel. Technický death, ktorý sa ale nesústredí výlučne na parádiny, isté deathcorové momentíky, ktoré len vykrášlia celý koncept ale hlavne tá atmosféra: nikdy som si nemyslel, že technické kapely dokážu vytvoriť takúto majestátnu atmosféru a stále robiť pasáže, pri ktorých by aj najväčší majstri gitarovej hudby mohli uznanlivo kývať hlavou. Nie je to iba kadejaká technická hudba spojená s nejakými syntetizátormi pre atmosféru, všetko tu totiž perfektne zapadá a nie je ani dôvod pochybovať o reálnosti tejto atmosféry. Štruktúry týchto piesní sú všetko, len nie štandardné, takže sa naozaj treba pripraviť na poriadnu vesmírnu dobrodružnú jazdu. Kapela šlape ako hodinky a aj keď hrajú všetko v norme technického death metalu, sú tu veľmi zaujímavé riffy a pasáže, ktoré dokážu zaujať aj tých čo sa nestarajú nejak moc o atmosféru. Fallujah je podľa môjho názoru jedna z tých kapiel, ktoré dokážu účinne meniť dianie v scéne, takže si treba dať na nich pozor. Tomuto albumu len tesne nevyšiel plný počet len z toho dôvodu, že kapela nám v budúcnosti určite dokáže dať niečo ešte majestátnejšie ako bol tento album. Odporúčam všetkým! J
Melódia: 6,5/10
Tvrdosť: 8,5/10
Komplexnosť: 9/10
Originalita: 8,5/10
Hodnotenie: 9,5/10



Mutilation Rites – Harbringer



Žáner: Black Metal
Pôvod: New York, USA
Label: Prosthetic
Ďalší druhý album, tentoraz od blackmetalovej party Mutilation Rites prináša váš typický black se všým všudy. Blastbeaty striedajúce s D-beatmi a ďalšími beatmi typické pre black metal, atonálne riffy taktiež typické pre black metal, škreky a občasné growly, neštandardné štruktúry, všetko je tu proste stereotypný black metal. Tí, ktorí máte napočúvaný black, si tento album môžte kľudne predstaviť a výsledok sa nebude veľmi odlišovať od tohto albumu. Možno sa ale bude líšiť produkciou, keďže je čistá, ale stále dostatočne drsná na to, aby zlo z tohto albumu priam pretekalo. Málokedy som mal možnosť počuť tak jednotvárny album ako je tento, keďže väčšina blackových kapiel sa aspoň snaží urobiť niečo netypické, aby sa mohli odlíšiť. Aj keby som tento album mal tridsaťkrát vypočutý, tak stále by som nerozoznal, že hrá práve táto kapela. Proste, ak sa ma niekto spýta, aby som im pustil ten najtypickejší black metal, aby človek mal predstavu ako vôbec znie, je tu šanca, že si spomeniem na tento album. Ale to sa asi ani nestane, keďže existujú omnoho lepšie a pôsobivejšie príklady. Nemôžem ale o tomto albume povedať, že by bol nejak kvalitatívne zlý, proste sa úspešne drží tej typickej blackovej formuly. Pre fandov blackmetalu možno, pre ostatných asi nie.
Melódia: 3/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 6/10
Originalita: 2,5/10
Hodnotenie: 6/10



Monarch! – Sabbracadaver



Žáner: Sludge/Drone/Doom Metal
Pôvod: Bayonne, Francúzsko
Label: Profound Lore
Kapela Monarch z Francúzska prinášajú so svojim už siedmym albumom to najtemnejšie z hlbín dier, z ktorého vychádzajú zvuky večných väzňov. Takto mi aspoň metaforicky pripomína zvuk tohto albumu. Extrémne pomalé bicie (a to myslím tak pomalé, že niekedy medzi dvoma buchnutiami rytmičákom si stihnete zájsť do kuchyne po pivo :D), veľmi dunivé gitarové odozvy a hlavný highlight: ženské výkriky a šepoty, ktoré dodávajú tomuto albumu šmrnc. Občas k vám zaznie akoby duchové keyboardy, ktoré len dodajú ešte väčší pocit osamotenia a strachu. Sú tu jasné odkazy na drone metalové veličiny, ale mnohokrát sa táto atmosféra „zľahčí“ sludgeovejšími riffmi a málinko rýchlejšími bicími. Tento album má síce tú priemernú dĺžku 45 minút, ale fakt, že tento album obsahuje iba 3 songy, ho robí o to desivejší. Album sa ale po chvíľke začne stať monotónnym a pocit skľúčenia a strachu sa po čase rozplynie. Tento album určite odporúčam počúvať neskoro v noci so slúchadlami v ušiach aby efekt z tohto albumu bol maximálny. Príjemnú noc J.
Melódia: 3,5/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 7/10
Hodnotenie: 7,5/10



Fozzy – Do You Wanna Start a War



Žáner: Heavy Metal
Pôvod: Atlanta, USA
Label: Century Media
Chris Jericho a jeho Fozzy sa vracajú so šiestym albumom. Môžete očakávať moderný hevík spojený s mainstreamovým hard rockom. Všetky piesne sú týmto pochopiteľne v typických štruktúrach a znejú presne tak, aby sa zapáčilo čo najviac ľuďom. Riffy sú prakticky začiatočnícke, ak sa nejaké to sólo objaví, tak je presne také, čo očakávate od typického mainstreamového songu, sú tu pridané občasné elektronické prvky a spev Chrisa má svoju silu, ale takmer nikdy neurobí to, čo by bolo od neho prekvapujúce. Piesne sú na jedno veľké šťastie celkom rozličné, takže môžete očakávať aj rýchlejšie, pomalšie, tvrdšie, či elektronickejšie piesne. Hľadať niečo iné, než mainstreamový hevík sa tu ale ani nedá čakať, takže tí viac „zasvätení“ sa tomuto albumu aj tak oblúkom vyhnú. Pre tých, ktorých mainstream nevadí, môžem bey problémom odporučiť.
Melódia: 7,5/10
Tvrdosť: 4/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 5/10
Hodnotenie: 7/10



Crystal Eyes – Killer



Žáner: Power Metal
Pôvod: Borås, Švédsko
Label: Massacre
Siedmy album tejto švédskej party prináša dávku pravého oldskúlového power metalu s prvkami hevíku. Hneď prvá vec čo mnohých určite napadne sú určité podobnosti ku kapelám ako Iron Maiden a Gamma Ray vďaka svojim melodickým riffom a atmosfére. Vokály sú typické powermetalovské s veľkým množstvom veľmi vysokým tónom. Piesne sú veľmi rôznorodé, od rýchlych peciek až po balady, všetko má tu svoje miesto. V tomto albume nebola ani jedna pieseň u ktorých by som si pomyslel, že je navyše, čo je možno aj dôvod, prečo tento album je dosť krátky na žánrové štandardy. Nájsť ale niečo naozaj originálne, alebo charakteristické pre danú kapelu sa podľa mňa ani nedá. Kapela proste hraje dobré powermetalové songy a tento album je zbierka tých dobrých piesní. Album ma bavil, ale pochybujem že ich len tak spoznám nabudúce, keď ich spustím.
Melódia: 9/10
Tvrdosť: 4/10
Komplexnosť: 4,5/10
Originalita: 5/10
Hodnotenie: 8/10




Albumy, ktoré som nemal možnosť si vypočuť:
Fórn - The Departure Of Consciousness – Doom/Sludsge Metal, USA
Derdian - Human Reset – Power Metal, Taliansko
Taatsi - Amidst The Trees – Atmospheric Black Metal, Fínsko
Heidra - Awaiting Dawn – Folk/Viking Metal, Dánsko
Steamforged - The Endless – Electronic Progressive Metal, USA
Gorgasm - Destined To Violate – Brutal Death Metal, USA


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára