štvrtok 24. apríla 2014

Metalový týždenník 2014

Týždeň 16: 14.4 – 20.4.

Triptykon – Melana Chasmata



Žáner: Black/Gothic/Doom Metal
Pôvod: Zurich, Švajčiarsko
Label: Century Media
Tom G. Warrior vydáva svoj druhý album pod značkou Triptykon, v ktorom je jasné že nemá ani trochu dôvod meniť niečo vo svojom zvuku. Je to vlastne aj logické, keďže ani neviem o žiadnej kapele, ktorá by sa snažila napodobniť ich zvuk. Ale pekne poporiadku: kapela hraje doom metal, ktorý je extrémne temný, ale málokedy zlovestný, ale keď sa tá zlovestnosť raz za čas objaví, tak kapela ide na riadne gule: zrýchli sa to, nakope jeden drvivý riff za druhým a nezastanú, kým všetko nie je totálne rozvrátené. Väčšinou teda samozrejme hrajú extrémne temný doom a poviem vám, tak drvivé riffy som u žiadnej inej kapele nikdy nepočul. Môže za to aj až hypnotizujúci zvuk gitár a neuveriteľne drnčiacou basou. Lenže čo tento album zdobí najviac je to, že napriek tomu aká je tá hudba temná, je tam obrovská farebnosť hudby. Každá pieseň pôsobí úplne inak na myseľ, aj keď všetky sú tak silno zdrvujúce že to až nie je normálne. Jeden song pôsobí ako totálny hnev a na to extrémne deprimujúca. Riffy sú inak až primitívne, ale to absolútne neprekáža vďaka silnej muzikálnosti tejto kapely. Neviem, či som vôbec niekedy počul album tak temný a zároveň tak plný v duši. Mal som obrovskú dilemu či dať práve tomuto albumu svoju prvú desiatku a inak tam bolo veľa logických dôvodov prečo by som nemal: viem že sa tento album nebude páčiť mnohým ľuďom a ani ja si neviem predstaviť, že by som si to dokázal púšťať každý deň. Avšak každý jeden raz ma tento album presviedča v tom, že to nie je len taký obyčajný album, čo si pustíte na prechádzku, alebo do auta, alebo na obyčajné vybláznenie sa. Tento album je absolútna katarzia a výlet do samotných temných zákutí mysle a na tie sa treba pripraviť, pretože sa vždy vrátite iní ako predtým. Presne to tento album prináša.
Melódia: 4/10
Tvrdosť: 9,5/10
Komplexnosť: 7,5/10
Originalita: 9,5/10
Hodnotenie: 10/10


Wormreich - Wormcult Revelations



Žáner: Black Metal
Pôvod: Nashville, USA
Label: Moribund
Wormreich je typický príklad amerického čistokrvného black metalu: všetko je o zlobe, nenávisti a satanizme. Ich druhý album teda prináša hlavne to najtemnejšie možné, atonálne riffy, množstvo dvojkopákov a samozrejme škrekľavé vokály. V tomto albume sa objavia aj ambientné songy a pasáže, ktoré evokujú zlé tajomno. Nanešťastie ale nemôžem povedať, že je tu niečo výnimočné čo i len v jednom z týchto elementov. Riffy síce evokujú samotné zlo, ale nie je tu nič čo by dokázalo úchvatiť. Pri bicích som veľakrát našiel nepresnosti a dokonca ani ambientné pasáže nemajú nič zvláštneho v sebe. Všetko v tomto albume je nemastné neslané, dokonca si myslím že čo i len štipka melódie navyše by im náramne pomohla, čo sa ale nestane. Tento album je inak dosť krátky takže sa ani nedá povedať že kapela mala na tento album veľa nápadov. Dokonca musím odvetiť že sú tu iba tri naozaj plné piesne so štruktúrou, textami atď. Nový Wormreich ma proste nezaujal.
Melódia: 2/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 5/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 5/10


Astra – Broken Balance



Žáner: Progressive Metal
Pôvod: Rím, Taliansko
Label: Scarlet
Skupina Astra z talianska hrá síce progresívny metal, ale nečakajte tu obrovské desaťminútové kompozície s miliardami sól. Kapela hrá práve piesne štandardnej dĺžky so štandardnou štruktúrou. Tak prečo sa stále môžu nazývať progresivními? Povedal by som, že je to jasnými odkazmi na známe kapely v žánri a ich typický zvuk. Každá jedna pieseň prechádza rovnakou štruktúrou, ale majú rozličné nápady, iný druh riffov, alebo rôzne rýchlosti. Vokály sú veľmi kvalitné, v mnohom mi pripomínajú Jamesa Labrieho z Dream Theater, ale narozdiel od neho, spevák tejto kapely vie nahodiť aj pekný growl. Sóla tu samozrejme nesmú chýbať, či gitarové alebo klávesové, len zdali sa mi až príliš podobné pri každej piesni a ku koncu ma až prestali zaujímať. Nemôžem povedať že je to nejako nedostatočný album, ale hľadať tu naozaj zaujímavý moment je ako hľadať ihlu v kope sena. Mám pocit že krátko po vydaní tohto albumu si na ňu málokto spomenie, ale ak áno, určite bude mať na to dobrý dôvod, pretože táto kapela svoje kvality rozhodne má.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 5,5/10
Komplexnosť: 7/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 6,5/10


Impetuous Ritual – Unholy Congregation of Hypocritical Ambivalence



Žáner: Death Metal
Pôvod: Brisbane, Austrália
Label: Profound Lore
Chcete si vypočuť tan najšpinavší, najtemnejší a hlavne najundergroundovejší death metal, ktorý existuje? Tak Impetuous Ritual vás určite uspokojí. Táto kapela kašle na nejaké trendy, chce hrať čo najextrémnejšie a najmorbídnejšie ako je to len možné. Veľmi k tomu dopomáha aj produkcia, ktorá je veľmi nízkonákladová s veľkým množstvom echa. Musím vám týmto ale upozorniť: veľa toho kvôli tomu totiž nebudete môcť počuť z muzikálneho hľadiska, všetko je prispôsobené k tomu, aby všetko znelo čo najpekelnejšie. Málokedy sa dá spoznať jeden riff od druhej, ťažko je niekedy aj spoznať, čo robia bicie, ale o to tu vôbec nejde. Vokály sa tu dejú málokedy, ale keď udrú, tak poriadne. Samozrejme, takýto album musí mať svoje muchy, tentokrát je to v podobe riadnej monotónnosti a aj faktu, že sa naozaj ťažko dá rozoznať jedna pieseň od druhej, z čoho vyplýva pocit nudy pri počúvaní posledných niekoľkých piesní. Tento album samozrejme nie je pre každého: väčšina ho odsúdi ako totálny hluk, zatiaľ čo len niektorí budú len chrochtať blahom nad touto nahrávkou.
Melódia: 2/10
Tvrdosť: 10/10
Komplexnosť: 5/10
Originalita: 7/10
Hodnotenie: 7/10


Diabulus in Musica – Argia



Žáner: Symphonic Power/Gothic Metal
Pôvod: Pamplona, Španielsko
Label: Napalm
O Španielskom metale sa človek okrem páru výnimiek málokedy niečo dozvie, a ak áno tak ešte menej často je to niečo, čo dokáže zaujať. Diabulus in Musica v tom potenciál rozhodne majú, však robiť hybrid power metalu a symfonickej gotiky nie je práveže tá najľahšia úloha, ale ak to robia dobre, tak sa uznania dostane požehnane. V tomto prípade môžem povedať že sa im to aj darí, sú tu piesne s dušou, drámou a dosť veľkou rozmanitosťou. Nájdete tu rýchle songy, ktoré majú niekedy príchuť melodeathu, chytľavé stredne rýchle veci a niekoľko balád v ktorom hraje prím speváčka. Speváčka mimochodom nie je jednorozmerná, dokáže nahodiť silné operné vokály rovnako ako sladučké ženské spevy. Sú tu aj mužské vokály, ktoré sa síce objavujú menej, ale tiež ponúkajú veľký rozsah od deathových vokálov cez operovo poňaté vokály až po chorály. Nečakajte tu ani lacné keyboardy, všetky symfonické nástroje sú tu skutočné (na väčšine z nich na albume hraje samotná speváčka). Lenže nemôžem povedať, že tento album je príliš výnimočný. Ono takýchto albumov tu bolo požehnane a kapela sa akoby ani nesnažila prekročiť tieň subžánru a ponúknuť niečo nezvyčajné. Avšak tento album určite patrí medzi to lepšie čo som tento rok mal možnosť počuť.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 5/10
Komplexnosť: 6/10
Originalita: 6/10
Hodnotenie: 8/10


Enthroned – Sovereigns



Žáner: Black Metal
Pôvod: Brusel, Belgicko
Label: Agonia
Enthroned sú tu s nami už 20 rokov, takže čakať niečo iné ako klasický black metal by bolo asi márne. Čakať teda môžete riadne klepačky s molovými riffmi a samozrejme satanizmus a okultizmus. Každá pieseň je naplnená riadnou energiou takže zaspať sa pri tom asi ťažko bude dať (neviem, neskúšal som :D). Len či je tento album v niečom iný ako väčšina black metalových albumov? Úprimne, ťažko sa mi niečo hľadalo, ale predsa som niečo našiel. Sú tu momenty, kde sa uprostred tohto chaosu objavia riffy, ktoré sú trochu atmosférickejšie. Nemôžem ich nazvať melódiami, skôr riffy, ktoré sa dajú skôr zapamätať. Ale tých momentov je veľmi málo. To, čo dostanete je jeden zapeklitý nával za druhým, pri ktorých je viac než jasné, že obyčajný smrteľník tu nemá čo robiť. Lenže si myslím, že obyčajný smrteľník by aj tak o to nezakopol, keďže tento album sa naozaj okrem páru momentov sa nijak nelíši od priemerného black metalového albumu.
Melódia: 2,5/10
Tvrdosť: 9/10
Komplexnosť: 7/10
Originalita: 3/10
Hodnotenie: 6,5/10


Emmure – Eternal Enemies



Žáner: Deathcore
Pôvod: New York, USA
Label: Victory
Asi najneslávnejšie známa deathcoreová formácia je späť s novým albumom. Ak sa priznám, ich druh deathcoru plný breakdownov, úplne primitívnych textov a minimom melódii mi bola vždy proti srsti. Čakať na niečo iné sa nedá ani čakať na novom albume. Breakdown za breakdownom, navrstvené growly striedané s pseudo-rapom a iba niekoľko piesní, ktoré sa čo i len trošku odlišujú od ostatku albumu mi urobilo naozaj málo na to, aby som zmenil na nich čo i len trošku názor. Nemôžem ale na druhej strane povedať ľuďom, ktorí ich majú radi, aby sa novému albumu vyhýbali, keďže je tu všetko, čo vlastne na kapele majú radi (aspoň si tak myslím). Preto nemám ani dôvod rozoberať tento album viac dopodrobna a ísť so životom ďalej. :)
Melódia: 2/10
Tvrdosť: 7,5/10
Komplexnosť: 1,5/10
Originalita: 3/10
Hodnotenie: 2,5/10


Abaddon Incarnate – Pessimist



Žáner: Grindcore
Pôvod: Dublin, Írsko
Label: Candlelight
Táto Írska formácia funguje už 20 rokov a ak ste znalci slovenských vydavateľstiev, tak určite viete, že táto kapela mala spojitosti s legendárnym vydavateľstvom Metal Age. Teraz sú zapísaní u omnoho známejších Candlelight Records, čo ale asi nemalo žiadny vplyv na kvalite zvuku tohto albumu. Samozrejme, Grindcore mal vždy byť o bordeli a špinavom zvuku, len ja by som zvuk tohto albumu prirovnal k extrémne zle nazvučenému koncertu v nejakom pajzli, kde už polohluchý zvukár v strednom veku sa opil, aby dokázal prežiť svoje útrapy, keďže tvrdú hudbu nemá rád. Čo sa týka ale hudobnej stránky tak čakajte riadne zbesilý grind, ktorý dokáže vytrepať každú hlavu a rozhýbať každé telo. O nejakých zvláštnostiach sa tu ale nedá hovoriť, je to presne ten grind, na ktorí sú všetci zvyknutí. Toto by som bral aj ako najväčšie pozitívum albumu, keďže poctivého grindu sa fanúšik nikdy nenabaží. Zaujímavosťou je aj úplná absencia tichosti: keď jedna pieseň skončí, hneď v tej sekunde na vás vybehne ďalšia pecka bez toho aby si to mnohí všimli. Proste ideálny materiál na nasratie vašich susedov :D. Týchto albumov je ale až príliš veľa na to, aby sa dokázala kapela nejak odčleniť od ostatných kapiel, takže tento album musím považovať za veľmi štandardný a v málomčo výnimočný.
Melódia: 2/10
Tvrdosť: 9/10
Komplexnosť: 4/10
Originalita: 3/10
Hodnotenie: 6,5/10


I Declare War – We Are Violent People By Nature



Žáner: Deathcore
Pôvod: Seattle, USA
Label: Artery
Kapela I Declare War je ďalšia z deathcoreových kapiel, ktorí sa podľa môjho názoru až príliš spoliehajú na breakdowny. Oni ale na rozdiel od niektorých kapiel dokážu nahodiť viac zaujímavejších momentov a sú tu aj náznaky väčšej hráčskej schopnosti. Len nemôžem tu zas hovoriť o nejakej výraznej nahrávke v rámci žánru, keďže všetky elementy typické pre deathcore preberajú úplne celú dĺžku albumu: teda myslím brutálne vokály, riadne podladené gitary a riffy s hlavným dôrazom na preukázanie tých podladených tónov. Sem tam sa objaví lead pasáž, ktorá síce v rámci albumu znejú zaujímavo, ale v porovnaní s inými kapelami znejú dosť obyčajne. Nemôžem ale ani povedať, že je to zlý album, keďže väčšina vecí majú svoju logiku a dušu a nie sú tu iba na to, akí „brutálni a tvrdí“ títo chlapi sú. Tento album fanúšikom deathcoru určite rád odporučím, len nemám dôvod si myslieť že tento album v niečom naozaj vyniká.
Melódia: 3,5/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 5/10
Originalita: 4/10
Hodnotenie: 6,5/10


Evenoir – Herons



Žáner: Gothic/Folk Metal
Pôvod: Cremona, Taliansko
Label: Scarlet
Druhý album tejto mladej kapelky je určená pre tých, ktorí majú radšej melodický a relatívne pokojný druh metalu. Gothic metalové melódie, ktoré dokážu pohladiť dušu, mierne symfonické a folkové pasáže a hlavne suverénny tok hudby jednoznačne zdobia album. Ale čo najviac žiari je výkon speváčky, ktorá nielenže ponúka skvelé a nádherné vokály, ale taktiež hraje na flautu a s ním aj veľmi chytľavé melódie, ktoré výborne komplimentujú hudbe. Piesne taktiež nemajú iba bežnú štruktúru, sú tu rôzne odbočky v nálade, alebo v celkovom smerovaní piesní, takže jednorozmerný gothic vás našťastie nečaká. Nečaká vás ale ani veľká rôznorodosť medzi piesňami: jednoznačne rýchlejšiu, či pomalšiu skladbu tu budete hľadať márne, všetko ide v rámci stredného tempa. Toto ale zase zvýrazňuje tú melodickosť, pre ktorú si tento album fanúšikovia gothicu určite nesmú nechať ujsť. Je to jednoznačne jedna z lepších gothic metalových albumov, ktoré tento rok zatiaľ vyšli.
Melódia: 9/10
Tvrdosť: 3/10
Komplexnosť: 6,5/10
Originalita: 6/10
Hodnotenie: 8/10


Reality Grey – Define Redemption



Žáner: Melodic Death Metal
Pôvod: Bari, Taliansko
Label: Bakerteam
Druhý album týchto talianov sľubuje kvalitnú dávku melodeathu s miernou dávkou metalcoru. Musím rovno povedať že dostanete asi to najlepšie čo obidve žánre ponúkajú vďaka veľkému množstvu kvalitných riffov a celkovej energie, ktorý tento album ponúka. Od bubeníka, ktorý to naozaj vie za svojou sadou a podáva silný výkon, cez riffy ktoré dokážu byť aj technické, aj chytľavé, cez momenty, ktoré by sa nehanbili používať tie najväčšie esá v žánri. Piesne sú, ako som už spomínal, riadne energické a kapela si nedáva oddych pre nejaké pomalšie pasáže, proste ide naplno od začiatku do konca. Piesne sú aj dostatočne rozličné a ak sa môže zdať jedna skladba pre niekoho príliš technická, tak to vynahradí jednoduchšia a chytľavejšia vec, ktorá ide za ňou. Jediné výhrady by som mal k vokálom, k takému albumu by sa určite hodili ešte rozličnejšie vokálne štýly, aké sú nahodené v tomto albume. Mám pocit, že tento album dokáže zaujať každého človeka, ktorý holduje melodeathu, je to proste vydarený album :).
Melódia: 6/10
Tvrdosť: 7,5/10
Komplexnosť: 7/10
Originalita: 7,5/10
Hodnotenie: 8,5/10


Tuomas Holopainen – The Life and Times of Scrooge



Žáner: Folk/Symphonic
Pôvod: Kitee, Fínsko
Label: Nuclear Blast
Tuomas Holopainen nezaháľa a využil prestávku Nightwish na vytvorenie svojho prvého sólového albumu, ktorý je plne symfonický. Na tom by nebolo nič zvláštne, však Tuomas je slávny hlavne vďaka svojou láskou ku symfonickej hudbe, avšak hlavná tému tohto albumu je tak nečakaná, že si mnohí mysleli že ide o nejaký vtip. Tento album je totiž o Strýkovi Držgrošovi; viete, toho z rozprávok o Káčerove. Aj ja, čo som otvorený ku každému unikátnemu nápadu som sa len škrabal po hlave, že čo to má znamenať! Tuomas tomu nápadu ale silno veril a teraz už je jasné prečo. Iba taký človek, akým je Tuomas, dokáže spraviť z totálne šialeného nápadu majstrovské dielo. Je určite jasné, že Tuomas má obrovský vzťah k tejto postavičke; však ako inak by tak silné, dramatické, nostalgické, veselé a celkovo emocionálne dielo mohlo vzniknúť? Tuomasov rukopis je tu jasný od prvej do poslednej sekundy, takže je jasné že každý fanúšik Nightwishu, ktorý nie je zaťažený na tú či onú speváčku, si určite príde na svoje. A pre niektorých sa vďaka tomu vrátia spomienky na detstvo, keď buď v telke, alebo v komiksoch prežívali všetky krásne momenty so strýkom Držgrošom :).
Tento album nehodnotím, keďže sa za žiadnych okolností nedá nazvať metalovým. Avšak je to stále nádherné vypočutie a proste si to nenechajte ujsť :).


The Great Old Ones – Tekeli-Li



Žáner: Ambient Black Metal
Pôvod: Bordeaux, Francúzsko
Label: Les Acteurs de l'Ombre
Druhý album tejto francúzskej svorky je plavba cez chladný a bezútešný oceán, kde z hlbín môže číhať nebezpečenstvo v hocijakej chvíli. Takto podľa mňa by mal znieť album, ktorý je čisto inšpirovaný dielami od H.P. Lovecrafta. Ten pocit strachu a blížiacej sa beznádeje, že sa odtiaľto vôbec niekedy dostanete je skvele zvukovo interpretovaný vďaka temnému a silne atmosférickemu blacku so silným echom. Každú chvíľku si môžete byť istí, že kapela vás nenechá vydýchnuť len tak ľahko a keď už sa objaví tichší moment, tak to len značí ticho pred ešte silnejšou búrkou. Riffy nie sú hrané len tak naprázdno, všetko má tu svoj jasný účel a to vytvoriť čo najintenzívnejší pocit nebezpečenstva, ktorý má ešte len prísť. Sú tu aj relatívne melodickejšie pasáže, ktoré ale namiesto nádeje označujú melanchóliu a postupné zlievanie sa do depresie. A najlepšie na tom je, že sa tomu dá veľmi rýchlo a jednoducho sa do toho momentu vcítiť bez toho aby niečo vám k tomu prekážalo. Tu mi netreba popisovať nejaké technické záležitosti, tento album je čisto o tom katarzickom pocite, ktorý treba jednoducho zažiť.
Melódia: 4/10
Tvrdosť: 8/10
Komplexnosť: 7,5/10
Originalita: 8,5/10
Hodnotenie: 9/10


Edguy – Space Police – Defenders of the Crown



Žáner: Power Metal
Pôvod: Fulda, Nemecko
Label: Nuclear Blast
Už jedenásty album kapely Edguy (a to má väčšina členov iba 36 rokov :P) prináša presne to čo každý človek od Edguy očakáva: riadne chytľavý power metal so silnými refrénmi a Tobiasovým veľkým egom. Ak Tobiasa nemáte až tak v obľube, ale hudbu Edguy milujete, budete si musieť riadne stisnúť zuby, pretože jeho sa nabažíte viac než dosť. Jeho humorné texty dokážu ale zabaviť a o jeho vokálnych schopnostiach stále nie je pochýb. Čo sa týka hudby, tento album je až prekvapujúco rozličný vzhľadom na to, čo robili niekoľko posledných albumov. Tentokrát sa môžete dočkať pravých powermetalových rýchloviek, ktoré sú aj hudobnícky najzaujímavejšie, ako aj pokojnejšie a chytľavejšie piesne. To, či sa ale stane jedna z týchto piesní veľká hitovka, ukáže ešte čas, sám tomu až tak ale neverím. Sú tu ale aj piesne, ktoré by podľa môjho názoru bolo lepšie, keby sa nedostali do tohto albumu, hlavne ten cover od Falca :/. Myslím si ale, že Edguy s novým albumom nesklamali, dokonca mám pocit, že si trochu prilepšili oproti posledných niekoľko rokov.
Melódia: 8,5/10
Tvrdosť: 3/10
Komplexnosť: 5/10
Originalita: 5,5/10
Hodnotenie: 7/10


Stream of Passion – A War of Our Own



Žáner: Symphonic Gothic Metal
Pôvod: Holandsko
Label: žiadny
Kapela Stream of Passion s Mexickou speváčkou Marcelou Bovio vám prináša svoj štvrtý album pre milovníkov gothicu. A možno aj ďalších ľudí, keďže to čo tu čaká, nie je len obyčajný tuctový gothic s krásnym hlasom speváčky. Bohaté symfonické kompozície, piesne, ktoré žijú svojim samostatným životom a prinášajú rozličné zážitky. Samozrejme nebol by to gothic bez svojich typických čŕt a tento album sa sústredí hlavne na tie elementy. Všetky veci, ktoré sú okolo, teda už spomenuté bohaté symfonické pasáže a trochu progresívnejšie pasáže sú skôr tie elementy pri ktorých by ste mali hľadať tie odlišnosti od ostatných kapiel. Pretože inak, je to fakt ten typický gothic, ktorí niektorí milujú a iní nenávidia. Riffy a bicie sú väčšinou jednoduchšieho razenia a myslím si že je to hlavne na to, aby Monicine vokály a keyboardové a symfonické party vyčnievali. To si myslím že je asi najväčšia slabosť albumu, gitary sa mi zdajú proste nezaujímavé. Napriek tomu je to ďalší solídny gothic metalový album pre milovníkov žánru.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 5/10
Komplexnosť: 6/10
Orginalita: 5/10
Hodnotenie: 7,5/10


Anubis Gate – Horizons



Žáner: Progressive/Power Metal
Pôvod: Aalborg, Dánsko
Label: Nightmare
Kapela Anubis Gate hrá progresívny metal, ktorý je na jednej strane komplexný, ale na druhej strane aj príjemne počúvateľný. Pri azda každej progresívnej kapele je treba komentovať na muzikantské schopnosti každého člena, ale tentokrát by trebalo komentovať hlavne o schopnostiach kapely zahrať kvalitné piesne. Anubis Gate má tie svoje komplexné momentky, kde každý človek hľadajúci viac než len štandardné aranžmány sa môže kľudne pokochať a aj stratiťsa v hudobnom dobrodružstve. Sú tu časté zmeny rytmiky, komplexné riffy, sóla a celkových postupov, ale to čo tento album odlišuje od väčšiny progresívnych albumov je schopnosť upútať poslucháča vďaka duši a pesničkovosti. Vokalista je taktiež veľkou ozdobou albumu, nie je to nijak sterilný spev, tu vyžaruje značná dávka emócie. Nový Anubis Gate určite odporúčam každému, kto progresívny metal môže, nepotrpí si na obrovské množstvo originálnych nápadov a hlavne chce počuť dušu v hudbe, pretože tento album to rozhodne má.
Melódia: 8/10
Tvrdosť: 3,5/10
Komplexnosť: 8/10
Originalita: 7/10
Hodnotenie: 9/10


Teramaze – Esoteric Symbolism



Žáner: Progressive Metal
Pôvod: Geelong, Austrália
Label: Nightmare
Aj keď kapela Teramaze je už dokopy vyše 20 rokov, ich najnovší počin je iba štvrtý v ich diskografii. To, čo na vás čaká, je klasický progresívny metal s menšou hard rockovou príchuťou. Každá pieseň sa drží napriek tomu klasických štruktúr a nebyť trochu dlhších inštrumentálnych pasáží je aj dĺžka piesní dosť bežná. Spev je kvalitný, no na nejaké extrémne výšiny sa spevák nevyťahuje a drží sa dosť pri zemi. Čo sa týka riffov, sú aj jednoduchšie ale aj veľmi komplexné, sóla sú až Petrucci-ovskej kvality a keyboardy jemne pridávajú k celkovej atmosfére albumu. Čo sa týka samotných piesní, málokedy vidím nejaké obrovské rozdiely a každá z nich ťahá tak trochu za jeden koniec. To by bolo aj celkom v poriadku, keby tento album nebol až tak dlhý. Musím povedať, že stačilo im ubrať 20-30 minút z celkového času a tento album by len pribral na kvalite. Takto je tento album až príliš napchatý piesňami a pasážami, ktoré moc nepomáhajú k celkovej kvalite albumu, skôr len ukazuje to, že kapela sa snaží nakladať z jednej misy až príliš veľa a tak sa človek začne cítiť až presýtený z ich hudby. Nový album je solídny, ale nie je to niečo, čo by hocijakého znalca dokázalo dostať do kolien.
Melódia: 8,5/10
Tvrdosť: 4/10
Komplexnosť: 8/10
Originalita: 6/10
Hodnotenie: 7/10



Albumy ktoré som nemal možnosť počuť:
Impaled Nazarene - Vigorous And Liberating Death: Black Metal, Fínsko
Pestifer - Reaching The Void: Technical Death Metal, Belgicko
Pact - The Infernal Hierarchies, Penetrating The Threshold Of Night: Black Metal, USA
Unhealthy Dreams - The Drug Divine: Electronic Black Metal, Francúzsko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára