Top Február 2014
Tak
Február máme za sebou, za celý Február som zrecenzoval dokopy 49
albumov, tak je dobrý čas všetko zrekapitulovať. Ako minule je tu
rebríček 10 najlepších a rebríček 3 najhorších albumov
mesiaca. Recenzie a ukážky máte možnosť uvidieť v minulých
metalových týždenníkoch. Ideme na to :D
Top 10 albumov mesiaca Február 2014
10. Vanden Plas – Chronicals of the Immortals: Netherworld (Path 1)
9. Benighted – Carnivore Sublime
8. The Kindred – Life in Lucidity
7. The Wounded Kings – Consolamentum
6. Silent Opera - Reflections
5. Woods of Desolation – As the Stars
4. Whispered – Shogunate Macabre
3. Hannes Grossmann – The Radial Covenant
2. Morbus Chron - Sweven
1. Behemoth – The Satanist
Rebríček
desiatich najlepších albumov za Február otvárajú nemeckí
progresívni veteráni Vanden Plas s uchvacujúcim príbehom a
skvelou muzikálnosťou. Poctu deathgrindu viac ako poctivo obhajujú
francúzski Benighted na deviatom mieste s ich masívnym novým
albumom Carnivore Sublime. To, že aj taký žáner ako metalcore
stále dokáže prekvapiť kreatívnosťou, potvrdzujú The Kindred s
ich debutovým počinom na ôsmom mieste. Old-schoolový doom s
hypnotizujúcim ženským vokálom dovedená do perfekcionizmu
ukazujú anglickí The Wounded Kings na siedmom mieste. Ďalší
nováčikovia v rebríčku sú Silent Opera na šiestom mieste s
nečakane skvelou symfonicky ladenou nahrávkou. Jeden z ťahúňov
blackgaezového žánru, Woods of Desolation sa dostali na piate
miesto s ich silne atmosférickou As the Stars. To, že nindžovia a
metal k sebe pasujú, až epicky ukazujú fínski Whispered s novým
albumom. Sólový projekt bubeníka, ktorý v niektorých ohľadoch
až predbieha svoju domácu kapelu? Znelo to absurdne, až kým som si
nevypočul debut od Hannesa Grossmanna, bicmena Obscury, ponúkajúci
to najlepšie z technického death metalu – na treťom mieste.
Strieborný stupienok obsadzujú Morbus Chron so svojim unikátnym
poňatím švédskeho death metalu, ktorý vás vtiahne od začiatku
až do konca. A na prvom mieste a tak trochu očakávane je veľmi
dlho očakávaný album od Behemoth – The Satanist. Že Nergal dodá
po silnom boji s rakovinou veľmi silný album, asi každý očakával,
ale o takejto kvalite sa mohlo zdať ľuďom možno iba v najkrajších
nočných morách a hľa, je to skutočnosť. Kapela prekonala samého
seba a je momentálne v najlepšej forme, aký si môžete
predstaviť. Proste majstrovské dielo!
Top 3 najhorších albumov mesiaca Február 2014
3. Adrenaline Mob – Men of Honor
2. SpellBlast - Nineteen
1. Dead by April – Let the World Know
Ako
aj minulý mesiac, som dal tým najhoršie hodnoteným albumom šancu
napraviť si svoju reputáciu a opäť sa mi rebríček zmenil od môjho
pôvodného plánu. Z pôvodného druhého miesta si polepšili
gotickí Macbeth, keďže vokály, ktoré ma tak iritovali sa
neukázali až také zlé, ako som si ich naposledy pamätal, takže z
tohto rebríčka vypadli úplne. Rovnako úplne vypadli z
rebríčka švédski Raubtier, stačilo len mať trochu lepšiu
náladu a tie industriálno-metalové songy boli naraz zábavnejšie
:). Naopak, pohoršili si all-stars formácia Adrenaline Mob s ich
extrémne nudným albumom Men of Honor. Ešte viac si pohoršili
SpellBlast s ich podpriemerným power metalovým albumom Nineteen.
Čo sa ale nezmenilo bolo jednoznačné prvé miesto pre Dead By
April za ich jednoducho hrozný album plný zbytočných
elektronických prvkov a falošných počítačovo upravených vokálov.
Na takýto album netreba vôbec žiadny talent, alebo hudobné
nadanie :P.
Musím
zmieniť aj „nový“ album od Manowar – Kings of Metal MMXIV.
Ako už názov napovedá, ide o znovunahranie ich klasického albumu
z roku 1988, takže nedosiahol mojich osobných kritérií na
zrecenzovanie. Rozhodol som sa avšak vypočuť si niekoľko piesní
a môžem rovno povedať, že by sa bez žiadnych problémov dostal
do tohto rebríčka a možno by sa dostal aj na prvé miesto :D.
Nikdy v živote som nepočul kapelu tak silno kaziť svoje vlastné
piesne ako v tomto prípade a fanúšikom odporúčam sa vyhnúť
tomuto albumu z obrovskej diaľky.
Taký
bol Február 2014 v metalovom svete. Prichádza Marec s množstvom
nových albumov z čoho moje tri najočakávanejšie budú: Animals
as Leaders – The Joy of Motion, Carnifex – Die Without Hope a
Gamma Ray – Empire of the Undead (ešte aj Sonata Arctica –
Pariah's Child aby ste nepovedali, že som na nich zabudol :D). Vidíme sa s ďalším
metalovým tyždenníkom.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára