utorok 4. februára 2014

Top Január 2014

Máme za sebou prvý mesiac činnosti skokyreviews, za celý Január som zrecenzoval dokopy 48 albumov (čo je vyše 1 a pol nového albumu denne :D), tak je dobrý čas všetko zrekapitulovať. Každý mesiac budem vytvárať rebríčky top 10 najlepších a top 3 najhorších albumov mesiaca. Recenzie a ukážky máte možnosť uvidieť v minulých metalových týždenníkoch. Takže ideme na to :D

Top 10 albumov mesiaca Január 2014

10. Primal Fear – Delivering the Black

9.  Murmur – Murmur

8. Iskald – Nedom og Nord

7. Transatlantic – Kaleidoscope

6. Ea – A Etilla

5. Mechina – Xenon

4. Aenaon – Extance

3. Lascaille's Shroud - Interval 02: Parallel Infinities - The Abscinded Universe

2. Inferi – The Path of Apotheosis

1. Hail Spirit Noir – Oi Magoi


Mesiac Január sa ťahal hlavne v znamení výborných extrémnych albumov od menej známych kapiel. Jedna z dvoch výnimiek je na 10. mieste a to powermetaloví veteráni Primal Fear, ktorí prišli až s nečakane kvalitným materiálom a ukazujú sa v parádnej forme. Na deviatom mieste je tu ale na druhej strane zvuk zo samotného pekla. Samozvaný album od Chicagskej kapely Murmur dokáže byť síce ťažšie stráviteľným materiálom, ale ak sa dostanete do rovnakej vlny, tak sa neprestanete diviť jeho kvalitám. Severský chlad typický pre toto obdobie (aj keď tohto roku asi nie :P) priniesli Nórski Iskald so svojim progresívne poňatým nordickým blackom. Druhí veteráni v tomto rebríčku sú all-star kapela Transatlantic so svojím ešte klasickejším progresívnym rockom 70-tych rokov a pre nich typickými dlhými kompozíciami. Ale zas nie až tak dlhými ako A Etilla od enigmatickej ruskej bandy Ea, ktorá sa ťahá do dĺžky 50 minút a ponúkajú epický Funeral Doom Metal, ktorý vás pohltí svojou neuveriteľnou atmosférou. Na piatom mieste máme tu ale až futuristický album od skupiny Mechina, ktorý vás pustí až do hlbín samotného vesmíru. Skupina Aenaon, ktorá sa dostala na štvrté miesto, síce používa množstvo prvkov typického blackmetalu ale pridáva do toho tie najnetypickejšie prvky aké si len môžete predstaviť a neznieť k tomu ako úplný úlet. Toto, čo sa podarilo tejto kapele na tomto albume sa proste len tak nevidí. Na bronzovej pozícii je veľkolepý projekt Lascaille’s Shroud, nahratým za pomoci až neuveriteľným počtom hudobníkov – jedného :D. Proste, to čo dokázal istý Brett Windnagle môžu závidieť tisíce ostatných a tak trochu sa vysmieva tými obrovitánskymi projektmi s plnými orchestrami tým, že on sám spravil svoju hudbu ešte epickejšiu ako oni! Na striebornej pozícii je kapela Inferi s až šialeným technickým ale melodickým album The Path of Apotheosis. Ťažko sa mi vymýšľajú slová o tom ako skvele títo virtuózi hrajú (áno, sú to virtuózi, žiadne úvodzovky, proste sú to majstri :D) a ako skvele tento album nahrali bez toho aby to nevyznelo klišéovite. Proste vypočujte si to a straťte sa v údive J. No a na trón víťaza pre mňa celkom si zaslúžene posadli Hail Spirit Noir s ich albumom Oi Magoi. Proste taký originálny album, ale predsa znejúci akoby zo 70-tych rokov som azda nikdy nepočul. Ich mix blackmetalu a psychedélie je silno očarujúci ale aj odstrašujúci zároveň, krásny aj hnusný, epický aj  tvrdý, je to album plný paradoxov ale funguje ako tá najsilnejšia mašina. Tento album je presne dôvod, prečo by si hudobníci nikdy nemali dávať mantinely, práve naopak, prekonávať ich akoby to pre nich nič nebolo!


Top 3 najhorších albumov mesiaca Január 2014

3. Hexis – Abalam

2. Al-Namrood – Heen Yadhar Al Ghasq

1. Ektomorf – Retribution


Pri rebríčku najlepších albumov som sa držal hodnotení mojich recenzií, ale pri rebríčku troch najhorších albumov mesiaca Januára to bolo trochu inak. Skúšal som dať druhú šancu tým albumom, ktorým som dal zlé hodnotenie a v tomto prípade som sa dostal do trochu prekvapujúcemu záveru. Napriek tomu, tri moje najhoršie hodnotené albumy sa aj tak dostali do tohto rebríčka, ale s trochu pozmeneným poradím. Na treťom mieste sa dostal album ktorý som ostro kritizoval svojou extrémnou monotónnosťou a to Abalam od skupiny Hexis. Ono tá monotónnosť mi stále príšerne vadí, ale musím uznať to, že tak tvrdý, apokalyptický album v budúcnosti určite dlho nebudem počuť (ono som to aj napísal aj v recenzii ale nebral som tento fakt až tak dôležito). Preto tento album sa pre mňa posunul o stupienok vyššie. Na druhom mieste je tiež album, na ktorý som bol možno až príliš tvrdý. Al-Namrood proste nemohli spraviť album bez nepresností a nedokonalostí, keď sa nahrávalo v takej krajine ako Saudská Arábia. Ale stále je tento album druhý najhorší z tohto mesiaca kvôli takmer komickým efektom, ktorý tento album má na mňa. Proste nemôžem brať tento album vážne. Najhorší album z tohto mesiaca som zas na druhej strane možno až príliš dobre zhodnotil, keďže album mal ten pre mňa potrebný efekt. Ektomorf síce vedia robiť dobré koncerty a rozhýbať tisícky ľudí na festivale, ale si myslím že by bolo pre nich dobré, keby prestali robiť na nejakú dlhšiu dobu albumy a venovali sa iba koncertom, keďže ich album Retribution je sakra nudná. A keby len nudná, ono je to tá rovnaká kopírka Sepultury, jak to vždy bolo, že až to bolí. Ektomorf teda po mojom rozmyslení je najhorší album mesiaca Január.

 


Taký bol Január 2014 v metalovom svete. Február síce bude najkratší, rozhodne nie menej zaujímavý mesiac. A ak chcete vedieť moje top 3 najočakávanejšie albumy na mesiac Február tak tu sú bez špeciálneho poradia: Behemoth – The Satanist, Cynic – Kindly Bent To See Us a spoločná kolaborácia kapiel Sunn O))) a Ulver – Terrestrials, . Samozrejme sa teším na ďalšie albumy, takže uvidíme sa na konci týždňa s ďalším metalovým tyždenníkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára