Top Január 2014
Máme za sebou
prvý mesiac činnosti skokyreviews, za celý Január som zrecenzoval dokopy 48
albumov (čo je vyše 1 a pol nového albumu denne :D), tak je dobrý čas
všetko zrekapitulovať. Každý mesiac budem vytvárať rebríčky top 10 najlepších a
top 3 najhorších albumov mesiaca. Recenzie a ukážky máte možnosť uvidieť v minulých
metalových týždenníkoch. Takže ideme na to :D
Top 10 albumov mesiaca Január 2014
10. Primal Fear – Delivering the
Black
9. Murmur – Murmur
8. Iskald – Nedom og Nord
7. Transatlantic – Kaleidoscope
6. Ea – A Etilla
5. Mechina – Xenon
4. Aenaon – Extance
3. Lascaille's Shroud - Interval
02: Parallel Infinities - The Abscinded Universe
2. Inferi – The Path of
Apotheosis
1. Hail Spirit Noir – Oi Magoi
Mesiac Január sa
ťahal hlavne v znamení výborných extrémnych albumov od menej známych
kapiel. Jedna z dvoch výnimiek je na 10. mieste a to powermetaloví veteráni
Primal Fear, ktorí prišli až s nečakane kvalitným materiálom a ukazujú
sa v parádnej forme. Na deviatom mieste je tu ale na druhej strane zvuk zo
samotného pekla. Samozvaný album od Chicagskej kapely Murmur dokáže byť síce
ťažšie stráviteľným materiálom, ale ak sa dostanete do rovnakej vlny, tak sa
neprestanete diviť jeho kvalitám. Severský chlad typický pre toto obdobie (aj
keď tohto roku asi nie :P) priniesli Nórski Iskald so svojim progresívne poňatým
nordickým blackom. Druhí veteráni v tomto rebríčku sú all-star kapela
Transatlantic so svojím ešte klasickejším progresívnym rockom 70-tych rokov a pre
nich typickými dlhými kompozíciami. Ale zas nie až tak dlhými ako A Etilla
od enigmatickej ruskej bandy Ea, ktorá sa ťahá do dĺžky 50 minút a ponúkajú
epický Funeral Doom Metal, ktorý vás pohltí svojou neuveriteľnou atmosférou. Na
piatom mieste máme tu ale až futuristický album od skupiny Mechina, ktorý vás
pustí až do hlbín samotného vesmíru. Skupina Aenaon, ktorá sa dostala na štvrté
miesto, síce používa množstvo prvkov typického blackmetalu ale pridáva do toho
tie najnetypickejšie prvky aké si len môžete predstaviť a neznieť k tomu
ako úplný úlet. Toto, čo sa podarilo tejto kapele na tomto albume sa proste len
tak nevidí. Na bronzovej pozícii je veľkolepý projekt Lascaille’s Shroud, nahratým za pomoci až neuveriteľným
počtom hudobníkov – jedného :D. Proste, to čo dokázal istý Brett Windnagle môžu
závidieť tisíce ostatných a tak trochu sa vysmieva tými obrovitánskymi
projektmi s plnými orchestrami tým, že on sám spravil svoju hudbu ešte
epickejšiu ako oni! Na striebornej pozícii je kapela Inferi s až šialeným
technickým ale melodickým album The Path of Apotheosis. Ťažko sa mi vymýšľajú
slová o tom ako skvele títo virtuózi hrajú (áno, sú to virtuózi, žiadne
úvodzovky, proste sú to majstri :D) a ako skvele tento album nahrali bez
toho aby to nevyznelo klišéovite. Proste vypočujte si to a straťte sa v údive
J. No a na trón víťaza pre mňa celkom si zaslúžene posadli Hail Spirit Noir s ich albumom Oi Magoi. Proste taký
originálny album, ale predsa znejúci akoby zo 70-tych rokov som azda nikdy
nepočul. Ich mix blackmetalu a psychedélie je silno očarujúci ale aj
odstrašujúci zároveň, krásny aj hnusný, epický aj tvrdý, je to album plný paradoxov ale funguje
ako tá najsilnejšia mašina. Tento album je presne dôvod, prečo by si hudobníci
nikdy nemali dávať mantinely, práve naopak, prekonávať ich akoby to pre nich
nič nebolo!
Top 3 najhorších albumov mesiaca Január 2014
3. Hexis – Abalam
2. Al-Namrood – Heen Yadhar Al
Ghasq
1. Ektomorf – Retribution
Pri rebríčku
najlepších albumov som sa držal hodnotení mojich recenzií, ale pri rebríčku
troch najhorších albumov mesiaca Januára to bolo trochu inak. Skúšal som dať
druhú šancu tým albumom, ktorým som dal zlé hodnotenie a v tomto prípade
som sa dostal do trochu prekvapujúcemu záveru. Napriek tomu, tri moje najhoršie
hodnotené albumy sa aj tak dostali do tohto rebríčka, ale s trochu pozmeneným
poradím. Na treťom mieste sa dostal album ktorý som ostro kritizoval svojou
extrémnou monotónnosťou a to Abalam od skupiny Hexis. Ono tá monotónnosť
mi stále príšerne vadí, ale musím uznať to, že tak tvrdý, apokalyptický album v budúcnosti
určite dlho nebudem počuť (ono som to aj napísal aj v recenzii ale nebral
som tento fakt až tak dôležito). Preto tento album sa pre mňa posunul o stupienok
vyššie. Na druhom mieste je tiež album, na ktorý som bol možno až príliš tvrdý.
Al-Namrood proste nemohli spraviť album bez nepresností a nedokonalostí, keď sa
nahrávalo v takej krajine ako Saudská Arábia. Ale stále je tento album
druhý najhorší z tohto mesiaca kvôli takmer komickým efektom, ktorý tento
album má na mňa. Proste nemôžem brať tento album vážne. Najhorší album z tohto
mesiaca som zas na druhej strane možno až príliš dobre zhodnotil, keďže album
mal ten pre mňa potrebný efekt. Ektomorf síce vedia robiť dobré koncerty a rozhýbať
tisícky ľudí na festivale, ale si myslím že by bolo pre nich dobré, keby
prestali robiť na nejakú dlhšiu dobu albumy a venovali sa iba koncertom,
keďže ich album Retribution je sakra nudná. A keby len nudná, ono je to tá
rovnaká kopírka Sepultury, jak to vždy bolo, že až to bolí. Ektomorf teda po mojom rozmyslení je
najhorší album mesiaca Január.
Taký bol Január
2014 v metalovom svete. Február síce bude najkratší, rozhodne nie menej
zaujímavý mesiac. A ak chcete vedieť moje top 3 najočakávanejšie albumy na mesiac Február tak tu sú bez špeciálneho poradia: Behemoth – The Satanist, Cynic
– Kindly Bent To See Us a spoločná kolaborácia kapiel Sunn O))) a Ulver –
Terrestrials, . Samozrejme sa teším na ďalšie albumy, takže uvidíme sa na konci
týždňa s ďalším metalovým tyždenníkom.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára